2010. január 14., csütörtök

oskola

Egy hete tart az isi! Múlt hét szerdán félnapos tesztírás majd félnapos iskola és városnézés után el is kezdődött. Az intermedietig jutottam a tesztek alapján, egy hét után úgy érzem bőven elég... 3x másfél óra, minden hétköznap... Itt ez van, úgy látszik mindenki gyorsan akar megtanulni, csak hasonló intenzív kurzusokat indítanak a nyelviskolák.

A tanárnővel együtt 11-en vagyunk a csoporban, 8 különböző országból. (Kína, Szaúd-Arábia, Dubai, Thaiföld, Új-Kaledónia (ki tudja kapásból, hol van és milyen nyelvet beszélnek ott? én nem tudtam), Irán, és persze Új-Zéland, meg én.) Érdekes  és nagyon jó úgy tanulni, hogy pl. Thaiföldről és az ottani szokásokról olvasunk, mert ez jön az egyik könyvünkben, aztán megkérdezzük Tan-t a Thai csoporttárs-nőnket, hogy hogy is van ez otthon náluk. Végre értelmet nyert az angol nyelvkönyvek íróinak az a törekvése, hogy a könyv leckéin keresztül különböző helyeket, embereket, szokásokat mutassanak be az egész világból...
Sok időm nincs az órák és a tanulás mellet, de a könyvtárakat elkezdtem azért  felfedezni. Eddig háromban voltam az egyetem területén.Egészen hihetetlen a méretük és az a gazdagságuk.
És végül egy érdekes adat az egyetemről: Dunedinben 120 ezer ember lakik, az egyetemen tanulók és dolgozók száma összesen 30 ezer!!

Zsolt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése