2009. december 21., hétfő

December 20. vasárnap

Moeraki Boulders

Mára kajaktúra volt tervezve a barlangokhoz négy turistával, de sajnos még tegnap este le kellett mondanunk, mert az időjárás-előrejelzés 45 csomós (kb. 70 km/h) viharos szelet mondott mára, ami be is jött. Egész nap nagyon erős délnyugati szél fújt, ami azt is jelentette, hogy hideg volt, mert a délnyugati szél hideg. Néhány kajakos bajba is került Dunedin-ben, mert nem nézték az előrejelzést, és elmentek evezni. Mi viszont nem eveztünk, hanem Allan autójával (Subaru kombi) elmentünk a tőlünk kb. 20 km-re levő Moeraki Boulders-hez (Moeraki sziklák). Sütött a nap, úgyhogy sétáltunk egy jót azon a partszakaszon, ahol ezek a különleges, kb. két méter átmérőjű gömbölyű sziklák láthatóak. Nem sikerült megfejtenünk, hogy hogyan alakultak ki, csak azt tudjuk, hogy a hullámok mossák ki őket a partfalból, és málasztják szét őket darabokra. Vasárnap révén sok turista mászkált a sziklák körül. Hazafelé megálltunk egy „fish and chips”-ezőben ebédet venni, amit a parton, a Matanaka barlangokhoz közel ettünk meg, miközben a tenger felett repkedő sirályokat és shag-eket (kormoránszerű madár) nézegettük.

Este csirkepaprikást csináltunk vacsorára, mert a háziak már nagyon várták, hogy csináljunk nekik valamilyen magyar kaját. Szerencsére van itt rendes pirospaprika és egész normális tejföl is (utóbbi talán kicsit édesebb, mint otthon), úgyhogy Zsolt isteni csirkepaprikást csinált. A nokedlikészítésbe én is besegítettem, mert kicsit macerás volt nokedliszaggató nélkül.
Emese

1. De fura!te ott mezítláb,széldzsekibe,mi itt nagykabátba,tetőtől talpig beöltözve mínusz 20fokban... jó kis "kavicsok" :-D