2009. december 23., szerda

December 23.

Ma megvolt az ELSŐ IGAZI ÉS SAJÁT MAGUNK VEZETETT KAJAKTÚRÁNK! Reggel elmentünk Zsolttal egy rövidet kajakozni a félszigetünk körül (és láttunk egy Sárga-szemű Pingvint!! (Yellow-eyed Penguin) 3 méterről egy sziklán,aki állítólag itt élt a párjával csak elveszítette, úgyhogy mostmár csak egyedül van.) aztán siettünk vissza, mert segítenünk kellett Allan-nek az új hirdetőtáblákat felszerelni a csónakházra. Táblaszerelés közben szóba elegyedett velem egy idős hölgy, és elmondta, hogy egy Jersey nevű szigeten lakik Anglia és Franciaország között, szokott otthon kajakozni, és kérdezte, hogy itt milyen kajakozni, mert lenne kedve. Úgyhogy már szerintem ki is találtátok, hogy ő lett az első ügyfelünk. A barlangokhoz vittük, és mivel még nem evezett “rendes” kajakban, csak sit-on-top kajakban (beülő nélküli kajak), Zsolttal evezett egy párosban, én mentem mellettük egy egyesben. Ügyes volt a “néni”, hatvanöt éves kora ellenére nagyon jól evezett. Próbáltam mindent elmesélni neki a túra közben, amit Allan-től tanultam a helyi élővilágról és a Maori emberekről, akik itt éltek. A néni is csacsogott evezés közben, amit nem mindig hallottam meg értettem, de ilyenkor szépen mosolyogtam. Két barlangba vittük el, a Noisy-ba (Hangos – mert olyan hangokat vernek benne a hullámok, mintha egy szörnyeteg lenne odabent) és a Pink Cathedral-ba (Pink Katedrális – amely a legnagyobb és legszebb, tele van cseppkövekkel, és a barlang mélyén ki lehet szállni egy kis partra, és megnézni a sandhopper nevű rákokat, amik azért különlegesek, mert csak ebben a barlangban nőnek ilyen jó nagyra). Kicsit tovább eveztünk, mint terveztük, mert elsőre nem ismertük fel a barlangok bejáratát, de úgy csináltunk, mintha direkt így akartuk volna, és nem is jött ki rosszul, mert így fókákat is láttunk a sziklákon heverészni. A turistánk is elégedett volt, a parton megköszönte, hogy ilyen jól vigyáztunk rá, mert nagyon tetszett neki minden, de egyedül nem mert volna odaevezni.


Délután táblát festettem a kertben a napsütésben: “Raft race New Years Eve” felirattal, és figyelemfelhívó plakátotkat raktunk ki a környéken, mert Allan szervezi a helyi újévi mulatságot, ami nem más, mint egy bulis evezős verseny, amin főleg gyerekek, és nagy gyerekek indulnak bármilyen hajóban vagy maguk készítette vízen úszó eszközben. Nem is annyira verseny, inkább egy vízi csata, mert evezés közben szanaszét dobálják egymást tojással, vízibombával, és szétlövik egymást vízipisztollyal… Érdekesen hangzik, majd meglátjuk, lehet, hogy benevezem Zsoltot. :-) 
Emese


EmeseÖsszes elrejtése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése